Algemene voorwaarden consignatie en verkoop

Hieronder vind je de algemene voorwaarden van Mira-Moda voor de inbreng van artikelen (consignatie) en de verkoop ervan via de webshop.  Ik ga ervan uit dat wanneer je artikelen binnenbrengt je deze aandachtig en volledig gelezen hebt, en dat als je nog vragen zou hebben, je mij die gesteld hebt.  Ik zal je ook vragen dat te verklaren en tekenen op het consignatieformulier.

Mira-Moda is de eenmanszaak van Miranda Jodts (BE0891.529.869) met zetel te Kammeland 17, 9600 Ronse. (www.Mira-moda.be)

Afspraak en inbreng

Afspraak maken - Artikelen binnenbrengen kan na het maken van een afspraak via Miramoda@outlook.be. Artikelen opsturen kan ook altijd.

Welke artikelen - Je kan volgende producten binnenbrengen :

  • Dames, heren en kinderkleding : je kan maximum 50 kledingstukken per keer binnenbrengen zodat ik die snel en tijdig kan verwerken.  Ik neem alle merken in, met uitzondering van Wibra en Zeeman.
    Mira-Moda werkt niet met zomer- en wintercollecties, maar voor een zo goed mogelijke verkoop van je artikelen is het aangewezen om daar wel rekening mee te houden.
  • andere artikelen : handtassen, accessoires, riemen, kinderschoenen, zwangerschapskledij, speelgoed, leesboeken, baby-artikelen, verkleedkledij, lakens voor baby- en kinderbedjes kan je het hele jaar door binnenbrengen, zonder een maximum aantal per inbreng.

Staat van de artikelen - Alle artikelen moeten gewassen en gestreken zijn en uit een rookvrije en frisse omgeving komen. Ze mogen geen vlekken, gaten of verkleuringen vertonen en niet opgewold zijn (je kan kleine pluisjes eventueel verwijderen met een ontpluizer). Naamlabels moet je verwijderen (dit kan met een stoomstrijkijzer) en er mag niet op de kleding/etiket geschreven zijn.  Schoenen moeten in perfecte staat zijn (dus nieuw of nauwelijks gedragen).  Speelgoed & boeken moeten gereinigd en volledig zijn en ook werken.
Indien Mira-Moda vaststelt dat het noodzakelijk is om de spullen te (her)wassen, herstellen, of ontpluizen of van batterijen te voorzien vooraleer ze te kunnen verkopen, dan zal Mira-Moda hiervoor als compensatie 5% meer krijgen op de verkoop (dus 35% voor jou en 55% voor Mira-Moda ipv 40%-50%).

Verpakking - Steek de producten in een afgesloten plastieken bak of kartonnen doos die je ook kan achterlaten, met daarbij de het ingevulde en ondertekende consignatieformulier. Zakken (ook stoffen) kan ik niet aanvaarden, zeker niet bij verzending, dit om verlies of beschadiging zoveel mogelijk te voorkomen. 

Inbrenglijst - Mira-Moda vraagt om een inbrenglijst aan te leveren (indien mogelijk per mail) met alle artikelen die je zal binnenbrengen of verzenden. Op deze manier kan de verwerking vlotter verlopen , benamingen overgenomen worden en verlies geminimaliseerd worden.

Artikelen opsturen en terugsturen - Artikelen mogen op eigen kosten en op eigen verantwoordelijkheid verzonden worden (tot max 10kg)  naar het volgende postpunt : Grote Markt 22, 9600 Ronse of naar Kiala punt Centramarkt te 9600 Ronse.  Gelieve een seintje te geven dat er een verzending onderweg is.

Inname en niet-ingenomen artikelen

Inname - Alle binnengebrachte artikelen worden achtergelaten bij Mira-Moda. De selectie van de artikelen kan niet gebeuren bij het binnenbrengen zelf.  Binnen 2 weken na inbreng ontvang je een e-mail met daarin een lijst van de producten die in consignatie werden genomen voor verkoop en de verkoopprijs van de artikelen.  De niet-ingenomen artikelen worden enkel opgelijst op het inbrengformulier.  Mira-Moda is niet gehouden een verantwoording af te leggen waarom een product niet werd ingenomen.

Niet-ingenomen artikelen - De niet-ingenomen artikelen moeten binnen de 30 dagen na inbrengdatum terug opgehaald worden, tenzij u de keuze maakte dat u ze wenst te doneren aan het goede doel waar Mira-Moda op dat moment mee samen werkt (wisselt af).   Voor het ophalen van niet-ingenomen artikelen dien je een afspraak te maken via Miramoda@outlook.be . 
Niet-ingenomen artikelen kunnen teruggestuurd worden op aanvraag, de kosten van de verzending zal van je tegoed worden afgehouden (5.00 €) of bij gebrek aan tegoed eerst moeten overgeschreven worden. 

Verkoop

Verkoopprijs - Mira-Moda bepaalt de verkoopprijs op basis van de kwaliteit en de staat van het artikel en op basis van de oorspronkelijke winkelprijs. De verkoopprijs kan aangepast worden in functie van vraag en aanbod, van gelijklopende producten of door  prijsverlaging op de originele winkelprijs.
- Je geeft Mira-Moda het akkoord om prijzen tussentijds aan te passen en  kortingen te mogen geven met een maximum van 30% die verrekend wordt op de globale verkoopprijs (dus ook op het gedeelte van Mira-Moda).

Termijn voor verkoop - Alle artikelen zullen 6 maanden op de webshop te koop worden aangeboden. 

Verkoop via webshop - Mira-Moda bepaalt zelf welke artikelen wel of niet via de webshop www.Mira-Moda.be zullen worden verkocht.

Uitbetaling - Uitbetaling van het opgebouwd krediet kan via een overschrijving op je bankrekening.  Je bent verantwoordelijk voor het doorgeven van je rekeningnummer.  Vanaf een bedrag van meer dan € 20,00 zal er een automatische uitbetaling gebeuren. Heb je geen andere artikelen meer bij Mira-Moda, dan wordt je volledige tegoed uitbetaald.

Niet-verkochte artikelen

Niet-verkochte artikelen - Niet-verkochte artikelen moeten binnen de 30 dagen na het verstrijken van de verkooptermijn van 6 maanden opgehaald worden.  De retourdatum kan je terugvinden op het overzicht die u heeft ontvangen van de artikelen die goedgekeurd zijn.  Bij het innemen van je artikelen heb je hiervan een mail of brief per post van ontvangen.
Voor het ophalen van niet-verkochte artikelen dien je een afspraak te maken via miramoda@outlook.be of via het contactformulier op de website van www.Mira-Moda.be
Niet-verkochte artikelen kunnen onder dezelfde voorwaarden als niet-ingenomen artikelen teruggestuurd worden (zie hoger).
Mocht je een bepaald product sneller terug komen halen voor het verstrijken van de verkooptermijn, dan rekent Mira Moda 20% aan op de verkoopprijs als compensatie voor het geleverde werk en de gemiste kans op verkoop.

Niet-opgehaalde artikelen - Niet-ingenomen of niet-verkochte artikelen die niet tijdig worden opgehaald, worden bij het verstrijken van de termijn eigendom van Mira-Moda.  Dit betekent dus dat Mira Moda beslist wat er verder met deze artikelen gebeurd en aan welk goed doel zij deze zal schenken. Mocht de termijn van 30 dagen voor het ophalen van de artikelen niet haalbaar zijn, dan moet je dat melden via de contactpagina.

Aansprakelijkheid en geschillen

Aansprakelijkheid - Al doet Mira-Moda haar uiterste best om je spullen met aandacht en respect te behandelen, toch kan zij niet verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele beschadiging, diefstal of verlies van je producten. 

Geschillen - Mocht je ontevreden zijn over de werking en dienstverlening van Mira-Moda, laat het dan weten via miramoda@outlook.be of kom langs om het te bespreken.  Ik geef steeds de voorkeur aan het zoeken van een minnelijke oplossing. Mocht dat toch niet mogelijk blijken, dan zijn enkel de rechtbanken van Ronse bevoegd en is het Belgisch recht van toepassing.

(deze algemene voorwaarden werden het laatst bijgewerkt op 17.03.2017)